Dağıtım şirketi nedir? Firmalara pazarlama alanında destek veren ve önemli belgelerin ya da diğer iletilerin adreslerine ulaşmalarını sağlayan firmalardır. İş yerleri açısından bakarsak hem reklam faaliyetlerinin yürütülmesi hem de kampanyaların tüketici ile buluşturulmasında önemli bir yere sahiptir. Firmalar ve müşteri arasındaki bağın oluşmasını, firmanın temsil edilmesini sağlayan dağıtım şirketleri farklı birçok hizmet sunmaktadır.

Dağıtım Hizmetleri Nelerdir?

Dağıtım şirketleri nasıl çalışır? Bunun için sektörün lider firmalarından Partner Dağıtımın çalışma şeklini inceleyelim:

Dağıtım şirketleri dağıtım hizmetlerinin doğru ve düzenli şekilde gerçekleştirilmesi ile çalışmaktadır. Dağıtım hizmetleri; broşür dağıtımı, pazarlama odaklı dağıtım, insert dağıtım, el ilanı ve dergi dağıtımı gibi çeşitlere ayrılır. İhtiyacı olan firmalar bu hizmetlerin hepsini talep edecekleri gibi ihtiyaçlarına göre bu hizmetler arasında seçim yaparak Partner Dağıtım’dan yardım alabilirler.

Broşür Dağıtımı

Partner Dağıtım,  çalıştığı firmanın reklam ve pazarlaması için broşür dağıtımı yapabilir. Bu işlemi yaparken belirli bir ekip görevlendirilir.

Broşür dağıtımının el ilanından farkı daha çok bilgi içermesi ve renkli olmasıdır.  Broşür dağıtımı bu anlamda biraz daha maliyetli olabilmektedir. Bu nedenle doğru kişiye verilmesi hem maliyet açısından hem de zaman kaybı olmaması adına çok önemlidir. Örnek şirketimizin öncelikleri arasında bu husus öne çıkmaktadır.

Pazarlama Odaklı Dağıtım

Pazarlama odaklı dağıtım çalışılan firmanın ihtiyaçlarına uygun olarak, reklamının, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinin tüketiciye sunulmadan önce ön hazırlığının yapılması ve tüketiciye sunulması aşamasının yapılmasıdır. Partner dağıtım tarafından uygulanan bu dağıtım şekli, firmanın ürün ve hizmetlerinin tüketiciye sunulması işlevini yerine getirir. Dağıtım ise yine broşür dağıtımı ya da insert dağıtım ile gerçekleştirilir. Bu faaliyetlerle firmanın satış yapmasına büyük katkıda bulunulur.

İnsert Dağıtım

İnsert dağıtım üreticilerin ya da ürünlerin reklamının yapılması amacıyla yürütülen reklam çalışmasıdır. Çoğunlukla ürün ve hizmetlerin kampanyaları ve indirimlerinin tüketiciye iletilmesi amacıyla hazırlanır.

İnsert dağıtım katalog dağıtımına benzer özellikler gösterir. Ancak kataloglar çok daha detaylı ve geniş zamana yayılan kampanya ve indirimleri iletirken; İnsert kısa süreli kampanyalar hakkında özet bilgi sunar. Firmalar için daha ekonomik olduğundan çok daha fazla tercih edilir.

İnsert dağıtım şekli, potansiyel müşteri olduğu düşünülen kişilere, dağıtım şirketinin özel ekibi ile iletilir. Doğrudan adrese iletilmediği için, kişilerin adreste olmaması nedeni ile ulaşmaması gibi bir sorun ile karşılaşılmaz. Partner dağıtım çalıştığı firmaların gönderilerini hedef kitlelerinin yoğun olduğu bölgelerde yapar. Örneğin spor ayakkabı satan bir firma için dağıtılan gönderiler yaşlı nüfusun yoğun olduğu bölgede değil, memurların ve aktif esnafın yaşadığı, ailelerin yoğun olduğu, okulların ve spor tesislerinin bulunduğu bölgelerde yapılmaktadır.

El İlanı Dağıtımı

El ilanı firmaların en çok tercih ettiği dağıtım şekillerindendir. Büyük küçük birçok firma tercih etmektedir. Bu kadar ön plana çıkmasının nedeni ücretinin uygun olmasıdır. El ilanının tüketiciye iletilmesi ile hedeflenen sonuca %40 oranında yaklaşılmaktadır. Tabi ki olumlu sonuca yaklaşılması için öncelikle doğru adreslere gönderilmesi önemlidir. Partner dağıtım bu konuya da profesyonel bir yaklaşım getirmektedir. Gönderilerin sahibi olan firmaların belirlediği lokasyonlarda Partner Dağıtım’ın ilgili, nazik ve üniformalı personeli tarafından dağıtılırlar. Bu şekilde gönderilerin hedeflenen kitleye ulaşması ve firma imajının olumlu biçimde etkilenmesi sağlanmış olur.

El ilanı 2 farklı şekilde uygulanır. İlk olarak bu ilanlar metro ya da otobüs durakları, çarşılar gibi insanların yoğun yaşadığı bölgelerde dağıtılır. İkinci seçenek ise, el ilanlarının adreslere posta yolu ile gönderilmesi ile gerçekleşir.

Dergi Dağıtım

Dergi dağıtımı genellikle abonelik sistemi ile gerçekleşir. Abone olunan derginin aylık ya da haftalık sayıları olur. Bu dergiler abonelerin adreslerinde zamanında iletilmelidir. Satışçılar da bu kanal sayesinde internetteki yayın organları ile rekabet etme şansı yakalar. İnternetten çok yazılı medyayı tercih eden aboneler dergi ve gazete okuma alışkanlığına devam etmektedir. Partner Dağıtım, genellikle satışın tamamlanması anlamına gelecek şekilde imzalı olarak yapılan dergi dağıtımını eğitimli, tek tip giyimli, güler yüzlü ve nazik personeli aracılığı ile yapar.

Dergi dağıtımında en önemli konu, yayının okur ile zamanında ve doğru adreste buluşturulmasıdır. Dergileri belirli ekip üyeleri adresinize iletirken, temsil ettiği kurumu iyi yansıtması adına tek tip giyimli, dış görünüşüne özen gösteren nazik kişiler tercih edilir.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir